vineri , 20 octombrie 2017
NEWS ALERT

18 AUTOTURISME FURATE DIN STRĂINĂTATE DEPISTATE DE POLIŢIŞTII DE FRONTIERĂ MEHEDINŢENI

Autoturisme, autotractoare, semiremorci, motociclete şi mopede furate din străinătate în valoare totală de 500000 de lei au fost indisponibilizate de poliţiştii de frontieră mehedinţeni de la începutul anului 2013 până în prezent.

Numărul autovehiculelor furate descoperite a ajuns la 18, principalii „ furnizori” de autovehicule furate care tranzitează frontierele României dinspre Serbia, fiind în continuare Franţa, Italia, Bosnia-Herţegovina, Slovacia şi Austria, iar persoanele implicate provin din România, Serbia, Italia şi Bulgaria.

auto furat 007

Potrivit unui comunicat de presă remis marți de Serviciul Teritorial al Poliției de Frontieră Mehedinți, traficul cu autoturisme furate din străinătate rămâne şi în această perioadă „în atenţia” grupurilor infracţionale transnaţionale, fiind o activitate ilicită ce aduce beneficii financiare substanţiale membrilor reţelelor deja specializate şi extrem de bine organizate din Vestul către Estul Europei.

“Cunoaşterea metodelor infracţionale ale traficanţilor, accesul facil la bazele de date ale Sistemului Informatic Schengen, procedurile de lucru unitare şi eficiente au condus la descoperirea de către poliţiştii de frontieră mehedinţeni de la începutul anului şi până în prezent a unui număr de 18 autovehicule furate din strainatate în valoare  de 500000 lei.Cele 18 autovehicule reclamate ca fiind furate din străinătate, identificate şi indisponibilizate de poliţiştii de frontieră  mehedinţeni poartă numele unor firme ca BMW, VOLKSWAGEN, AUDI, MINI COOPER, FORD, MITSUBISHI,  PEUGEOT, VOLVO şi DAF.”, se mai arată în comunicatul STPF Mehedinți.

Organizarea reţelelor de traficanţi

Din analiza cazuistică efectuată de poliţiştii de frontieră, s-a stabilit că în general reţelele de traficanţi sunt organizate pe trei grupe mari, respectiv cele specializate în furtul autoturismelor de lux, cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie şi cele specializate în furtul autovehiculelor  utilitare. La rândul lor, aceste grupe sunt subdivizate în mai multe echipe infracţionale a căror „ierarhie” este următoarea:

  1. echipa de recunoaştere – identifică autovehiculele corespunzătoare „cererii”,
  2. echipa tehnică – confecţionează documentele false,
  3. echipa de transport – trece autovehiculul peste graniţe,
  4. echipa de valorificare – vinde autovehiculele,
  5. grupa de supraveghere – are ca sarcină supravegherea şi derularea tuturor fazelor încluse în actul ilegal.

În ultimii ani, reţelele specializate s-au orientat şi spre furtul de autovehicule utilitare, motociclete şi ATV-uri care sunt furate şi transportate în baza unor documente false în România.

Moduri de operare şi rute

Cele mai uzitate moduri de operare ale traficanţilor  de maşini sunt:

-frauda la asigurări – cu acordul proprietarului, maşina este transportată în altă ţară, „spălată” prin vânzări succesive şi ulterior declarată ca fiind furată chiar de proprietar,

-furtul la comandă, deturnarea sau frauda la firmele de închirieri – se racolează o persoană fără posibiltăţi materiale care contra unei sume modice acceptă să deschidă pe numele său un cont într-o bancă şi implicit să obţină  o carte de credit, document în baza căruia persoana închiriază de la firmele de profil autoturismul;

-furtul de la firmele de leasing auto, speţe în care traficanţii abuzează de încrederea proprietarilor, neplătind ratele şi vânzând autovehiculele la preţuri subevaluate amatorilor de chilipiruri.

Rutele  folosite de traficanţi sunt în general orientate dinspre ţările vest europene cu finalitate în ţările est europene şi foste membre URSS:

Italia – Serbia-România – Republica Moldova – Ucraina sau Federaţia Rusă;

Franţa – Austria – Ungaria – România;

Germania – Austria – Ungaria – România- Moldova şi Ucraina

Principalul „furnizor” de autovehicule furate care  tranzitează frontierele României este Italia fiind urmat îndeaproape de  Franţa şi Germania, iar în ultima perioadă  şi ţările din fosta Yugoslavie.

În  majoritatea cazurilor, cei care se aflau la volanul autovehiculelor respective au declarat pe timpul cercetărilor, că nu ştiau că autoturismele se află în atenţia autorităţilor ca fiind furate, ei fiind doar „ cumpărători de bună credinţă”. Alţii au susţinut că au primit o sumă de bani(în general până la 500 de euro) pentru a transporta maşina şi nu cunoşteau că aceasta era  furată.

Majoritatea autoturismele de lux descoperite de poliţiştii de frontieră mehedinţeni aparţin unor firme ca Audi, Mercedes şi BMW, din categoria autovehiculelor de clasă mijlocie predomină mărcile Ford, Renault şi Mitsubishi, iar din categoria utilitarelor, mărcile Volvo şi Iveco.

loading...


Lasa un Comentariu

E-mailul tau nu va fi publicat. Campurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top