miercuri , 22 noiembrie 2017
NEWS ALERT

PASAJUL DE LA CIOCHIUŢA ARE NEVOIE DE REPARAŢII

Pasajul de la Ciochiuţa de pe DN 6, care face legătura între Drobeta Turnu-Severin şi Craiova, are nevoie de reparaţii. Lucrările, finanţate de Uniunea Europeană, au fost efectuate însă în purul stil românesc, aşa că acum firma de construcţii remediază deficienţele.

pasajul

Au trecut abia doi ani de la darea sa în folosinţă şi deja are nevoie de reparaţii. CNADNR, beneficiarul lucrării trebuia să recepţioneze pasajul de la Ciochiuţa în luna mai, însă la un control de fond s-a constatat că există nereguli la rosturile de dilataţie. În aceste condiţii, firma de construcţii a primit un termen de remediere a deficienţelor până la data de 15 iunie. Cei afectaţi sunt bineînţeles conducătorii auto care trec prin zonă pentru că se circulă doar pe un singur sens, astfel că timp de câteva minute aceştia sunt nevoiţi să aştepte la semafor.

 „Drumurile Naţionale trebuiau să recepţioneze în luna mai această lucrare. Având în vedere că la controlul care s-a efectuat s-au constatat câteva nereguli şi câteva deficienţe s-a solicitat constructorului – fiindcă este normal ca acesta să suporte cheltuielile suplimentare – eliminarea acestor deficienţe. Începând cu data de 3 iunie s-a dat termen două săptămâni pentru remedierea acestor deficienţe. Deficienţele au fost constatate la rosturile de dilataţie. S-a  constatat că nefiind efectuate corect, s-au creat onduleuri pe parcursul acestui pasaj”, a declarat subprefectul de Mehedinţi, Octavian Tuţu.

Rosturile de dilataţie nu sunt din câte se pare însă singurele probleme constatate la pasajul de la Ciochiuţa. Un raport al Curţii de Conturi cu privire la activitatea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pe componenta drumurilor naţionale în perioada 2008- martie 2012, arată că sunt diferenţe mari de cost în reabilitarea şi modernizarea unor drumuri naţionale. Ca exemplu valoarea unitara medie a lucrărilor de execuţie din cadrul proiectelor de reabilitare/modernizare, finalizate în perioada auditată, este de 0,814 mil. euro / Km, în timp ce valorile unitare medii aferente diferitelor tronsoane reabilitate / modernizat, variază între 0,36 mil. euro / Km şi 1,96 mil. euro / Km – cu o valoare maximă de 3,57 mil. euro / Km pentru Pasajul de la Ciochiuţa, judeţul Mehedinţi, km 297+070 – km 297+384″.

pasajul 1

Fără a fi specialişti în construcţii, cei care au sesizat primele nereguli la pasajul de la Ciochiuţa au fost localnicii, care au casele situate în vecinătatea acestuia. Oamenii au sesizat autorităţile despre faptul că zgomotul produs de vehiculele mari care traversează acest pasaj este de nesuportat pe timpul nopţii. Ei pun acest zgomot pe seama faptului că lucrările nu ar fi fost efectuate ca la carte.

„După mine este o lucrare de mântuială, o lucrare care e făcută în repezeală. Au venit aşa în fugă să o facă, forţaţi probbail de doamna ministru Boagiu. Noi am făcut gălgie pe aici că ne deranjează tirurile care trec pe aici, făceau un zgomot infernal, se deplasau grinzile probail, săream noaptea din somn”, spune Emil Răceanu, un localnic din Ciochiuţa a cărei casă se află în apropierea pasajului.  „Imediat cum a fost dată în folosinţă au început alte lucrări la ea întrucât au apărut denivelări pe sensul de intrare de la Turnu Severin înspre Craiova. Acum oamenii n u s epot odihni noaptea din cauza tgomotului. Eu zic că s-au lăsat picioarele la pasarelă, nu ştiu poate lucrarea nu a fost executată în condiţii bune”, spune Constantin Ceauşu, un alt localnic.

Remember

În februarie 2010, CNADNR a atribuit prin licitaţie deschisă consorţiului format din Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti, Tehnologica Radion şi CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara lucrările pentru terminarea Pasajului de la Ciochiuţa, Km 297+070 la Km 297+384. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat în data de  11 februarie, contractul de „Execuţie lucrări pentru terminarea Pasajului de la Ciochiuţa, Km 297+070 la Km 297+384″.  Valoarea totală a contractului a fost de 3.210.312,13 euro (fără TVA) din care 75% din valoarea eligibilă a constituit finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Facilitatea ex-ISPA, restul sumei fiind asigurată de Guvernul României prin Bugetul de Stat.

pasajul 2

Principalele obiective ale contractului au vizat finalizarea lucrărilor de construcţie pentru pasajul rutier superior peste CF Craiova – Drobeta Turnu Severin la Km 297 pe DN6 şi executarea lucrărilor de construcţie pentru podul rutier peste râul Huşniţa de la Km 297 pe DN6″. Scopul execuţiei unui pasaj superior peste calea ferată, în lungime de 421,10 m, în zona km 297 de pe DN6, a fost atât eliminarea punctului periculos ce îl constituia calea ferată faţă de siguranţa circulaţiei rutiere, precum şi fluidizarea traficului rutier în această zonă. Potrivit Companiei de Drumuri, principalele avantaje ale realizării acestui contract sunt creşterea capacităţii de trafic rutier, reducerea timpului de călătorie, îmbunătăţirea siguranţei traficului şi reducerea numărului de accidente pe ruta Craiova – Drobeta Turnu Severin. Durata de implementare a contractului a fost de 12 luni de la data începerii lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de încă 24 de luni. Pasajul a fost deschis ciculaţiei în data de 26 aprilie 2011.

Corina Macavei

 

 

loading...


Lasa un Comentariu

E-mailul tau nu va fi publicat. Campurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top