vineri , 13 decembrie 2019
NEWS ALERT

POLIŢIŞTII DE FRONTIERĂ-MARINARI, CARE PĂZESC DUNĂREA LA MINUS 14 GRADE

S-a luminat de ziuă, dar ceaţa încă mai persistă deasupra bătrânului fluviu. Încă o dimineaţă geroasă de ianuarie la Turnu Severin, deşi razele soarelui încearcă cumva să mai domolească frigul care îţi pătrunde în oase. Agentul şef Bebe Ştefan Vizitiu şi agentul principal Pătru Ioviţa Mladen au încheiat cu succes o nouă misiune.

frontiera

Azi-noapte a fost foarte frig, extrem de frig pe Dunăre, dar asta nu i-a împiedicat pe cei doi poliţişti de frontieră marinari să-şi facă datoria.

DSCF2209

„S-au resimţit minus 14 grade la bordul ambaracţiunii deşi în oraş au fost minus 8, minus 9 grade. Misiunea s-a desfăşurat normal din punct de vedere al siguranţei frontierei statului român. A fost foarte frig, dar în ultimii ani am fost echipaţi atât cu echipamente de protecţie, care ne permit să ne desfîşurăm misiunile în condiţii optime, cât şi cu ambarcaţii care au la bord sisteme de încălzire şi ne ajută să trecem mult mai uşor peste aceste perioade ale anului”, spune agentul principal Pătru Mladen.

Colegii care îi schimbă în tură îi aşteaptă la nava bază cu ceai fierbinte. Cunosc cu toţii pericolele de pe Dunăre atunci când temperaturile sunt scăzute şi mai ştiu că gerul îţi pătrunde în oase, indiferent câte cojoace ai pe tine

DSCF2203

. Dar îşi iubesc meseria sau cele două profesii am putea spune pentru că sunt poliţişti de frontieră, dar sunt şi marinari.

DSCF2207

„Dacă nu ai în sânge profesia de marinar, dacă nu iubeşti Dunărea nu ai căuta aici”, spune agentul şef Vizitiu. „Trebuie să-ţi placă această meserie ca să poţi să o desfăşori, dacă nu îţi place nu poţi să o faci niciodată”, spune şi agentul principal Pătru Ioviţa Mladen. Lucrează în echipă de mulţi ani şi împreună au înfruntat multe pericole pe Dunăre, mai ales că misiunile pe fluviu pe timpul iernii sunt mult mai dificile, atenţia trebuie sporită. Sunt situaţii limită când doar experienţa te poate salva din ghearele bătrânului fluviu, care nu iartă nicio greşeală.

DSCF2201

„În principiu este destul de greu de lucrat pe timpul iernii, în special pe ambarcaţii care sunt construite din fibră de sticlă şi plastic pentru faptul că apa care sare la valuri sau la curenţii de apă pe puncte îngheaţă instantaneu, iar echipajul se descurcă destul de greu în ceea ce priveşte mobilitatea lui pentru executarea misiunilor. La temperaturi foarte scăzute legăturile se iau foarte greu deoarece parâmele care sunt din material sintetic îngheaţă şi sunt foarte greu de manevrat. În ceea ce priveşte navigaţia pe fluviu avem probleme cu sloiurile de gheaţă, avem probleme cu bucăţile de lemn care sunt aduse când apele cresc pentru că în momentul impactului cu fibra de sticlă este mult mai dură lovitură căci fibra de sticlă este foarte casantă. Mai apar probleme când este ceaţă foarte densă, atunci misiunile se desfăşoară un pic mai greu, dar nu e imposibil”, povesteşte agentul principal Pătru Mladen.

DSCF2213

„Noaptea trecută echipajul mi-a raportat că a fost foarte frig , parâmele au îngheţat, şi geamurile au îngheţat din cauza condensului şi a valurilor şi au avut probleme privind vizibilitatea, rezolvându-le prin ştergerea geamurilor cu aparatele de navigaţie aflate la bord”, spune şi comisarul Marius Dumitraşcu, comandant de navă la Sectorul Poliţiei de Frontieră Turnu Severin, sector unde îşi desfăşoară activitatea 39 de marinari-poliţişti de frontieră.

În total la frontiera mehedinţeană îşi desfăşoară activitatea 110 poliţişti de frontieră marinari, care execută misiuni de supraveghere şi control a frontierei de stat pe fluviul Dunărea. Pe lângă misiunile obişnuite privind contracararea fenomenului infracţional, nu se puţine ore s-a întâmplat ca poliţiştii de frontieră marinari să salveze de la moarte persoane care s-au aventurat pe Dunăre pe timp de furtună ori au avut probleme tehnice la ambarcaţiuni.

DSCF2212

„La frontiera mehedinţeană peste 100 de poliţişti de frontieră marinari desfăşoară activităţi de supraveghere şi control a frontierei de stat în orice condiţii. Este mai greu iarna deoarece condiţiile de navigaţie sunt mult mai grele, dar poliţiştii suplinesc prin experienţă, pregătire profesională şi prin tehnica avută la dispoziţie deoarece în ultima perioadă dotările de mobilitate fluvială au fost foarte bune”, spune comisarul şef Valeriu Pera, purtătorul de cuvânt al Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Mehedinţi.

Corina Macavei

loading...


Lasa un Comentariu

E-mailul tau nu va fi publicat. Campurile marcate sunt obligatorii *

*

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Scroll To Top